Kost - Toftegården

Kost

På Toftegården har vi ikke noget produktionskøkken, og det er ikke muligt for Virring Skoles kantine at levere mad til os, som den gør til byens anden institution, derfor har børnene på Toftegården selv madpakke med - en i vuggestuen og to i børnehaven. Alle børn har også selv drikkedunke med.

Madpakken er en lille hilsen fuld af kærlighed hjemmefra, og det er oftest med stor fornøjelse at børnene går til dagens madpakke for at se hvad den på dagen rummer af tradition og fornyelse. Det giver også jer et tydeligt billede af hvad jeres barn spiser, da det de ikke spiser kommer med hjem igen. Madpakkerne giver også os en større fleksibilitet i dagligdagen til at spise når vi er klar til det, eller tage spontant på tur, hvis vejret bare er for godt til at blive hjemme.

Vi har to regler til børnenes madpakker.

• Drikkedunkene er kun til vand – ikke til saft, drikkeyoghurt eller lignende

• Ingen slik i madpakkerne

Derudover er det er jer der bestemmer hvad der er i jeres børns madpakker, men vi anbefaler selvfølgelig en sund og nærende madpakke der kan holde jeres barn kørende gennem dagen og understøtte deres udvikling. Der findes flere gode råd hertil hos SundhedsstyrelsenFødevarestyrelsen og mange andre steder. Der findes også mange præfabrikerede madpakkesnacks, dem anbefaler vi at helt undgår eller begrænser, da et barn der har spist sig mæt i disse sjældent har energi til en eftermiddag på legepladsen.